Egyéni gyermekpszichológiai ellátás során a 0 – 4 éves korú gyermekek esetén nevelési tanácsadás keretében dolgozom együtt a szülővel/szülőkkel. A 4 – 10 éves korosztály számára elsősorban az intézményes – óvodai, illetve iskolai – neveléssel összefüggő nehézségek esetén nyújtok támogatást. Azonban a gyermekek egyéni ellátása is minden esetben tartalmaz szülőkonzultációkat. Keressen bátran, ha gyermekénél az alábbi problémák valamelyike jelentkezik:
1 – 2. alkalom: Integratív első interjú, anamnézis felvétel a szülővel / szülőkkel (A szülővel/szülőkkel való találkozást követően minden fél részéről szabadon eldönthető a folytatás igénye, szükségessége.)
3 – 6. alkalom: Integratív gyermek-pszichodiagnosztika
7. alkalom: Visszajelzés a szülőnek / szülőknek, amely során eldöntjük a további irányt: gyermek integratív terápiája, nevelési tanácsadás a szülők számára, más szakember felé történő továbbirányítás vagy lezárás. Az első két esetben ún. kontraktuskötés történik, amely során megállapodunk a konkrét célról, a várható alkalomszámról… stb.
8. alkalomtól: Integratív gyermekterápia / Szülői nevelési tanácsadás / Továbbirányítás / Lezárás
A gyermek előzetes tájékoztatása, érzelmi felkészítése rendkívül sokat számít abban, hogy ő hogyan fog tudni megnyílni, együttműködni.
Az érzelmi-társas készségek fejlesztésben leghatékonyabbnak a mikrocsoportos, azaz 4-6 fős ellátást tartom. Már az iskolába lépést megelőzően fontos (lenne) a gyermekek ilyen irányú célzott felkészítése a kognitív mellett. Annak érdekében, hogy szociálisan is kompetens személyekké váljanak, képesnek kell lenniük a társas helyzeteknek megfelelő kommunikációra, érzelmeik irányítására, felismerésére és szabályozására. Csoportjaimon nemcsak a megfelelő interperszonális készségekre (pl. együttműködés, segítségnyújtás, határozott kommunikáció…) fókuszálok, hanem a negatív viselkedések (pl. kudarckerülés, dühkitörés, túlzott félénkség…) megelőzésére vagy csökkentésére is. Az interaktív, játékos foglalkozások – a társas támogatás erőforrásának felhasználása mellett – a fantáziavilág segítségével támogatják a gyerekeket a koruknak megfelelő szociális és emocionális készségek elérésében.
1. alkalom: Első interjú, anamnézis felvétel a szülővel / szülőkkel
(A szülővel / szülőkkel való találkozást követően minden fél részéről szabadon eldönthető a folytatás igénye, szükségessége.)
2 – 3. alkalom: Találkozás a gyermekkel
(A gyermekkel való találkozást követően minden fél részéről szabadon eldönthető a folytatás igénye, szükségessége.)
4 – 11. alkalom: Csoportos foglalkozások
A 3. csoportalkalom után rövid visszajelzés az integrációról.
12. alkalom: Visszajelzés a szülőnek / szülőknek
Gyakorló anyaként magam is átélem, tapasztalom, hogy szülőként mennyire természetes az, ha vannak olyan időszakok, amikor jól esik némi támogatás, mert átmenetileg elbizonytalanodunk vagy eszköztelennek érezzük magunkat bizonyos gyermeknevelési kérdésben. Ilyen esetben egyéni nevelési tanácsadás vagy csoportos, tematikus szülőtréning keretében tudunk találkozni. Ez utóbbi kapcsán úgy gondolom, hasznos lenne minden szülőnek megismerkednie a legalapvetőbb fejlődéspszichológiai tézisekkel annak érdekében, hogy tudatosan látva a gyermeki fejlődés normalitásait jobban megérthessük gyermekeinket, kapcsolatunk ez által kiegyensúlyozottabb lehessen, s a saját szülői önbizalmunkat is a megfelelő szinten tudjuk tartani.
Itt mindnyájan szeretettel nevelgetünk, s ugyan közben kicsit sárosak leszünk ebben-abban, mert – szerencsére 🙂 – nem csináljuk tökéletesen. Hibázunk, besokallunk, emberek vagyunk. Ám ezt meg merjük osztani, hogy tanuljunk magunktól, magunkról, egymástól. A sárdobálás azonban tilos!
Minden héten új témával várom Önöket és Gyermekeiket!
By visiting our site, you agree to our privacy policy regarding cookies, tracking statistics, etc.